Välkommen till Kundservice

Här hittar du alla kontaktuppgifter till MISTER MINIT:s supportkontor i Norrköping. Nedan hittar du också de vanligaste frågorna inom olika kategorier. Om du har en fråga du vill ställa så är det en god idé att titta där först. Om du söker kontaktuppgifter till någon av våra butiker så gör du det här.

Välj ämne

Allmänna frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna

Hur lång tid tar det att få mina skor reparerade?

MISTER MINIT strävar efter att ge snabb och god service till våra kunder. I vissa fall reparerar vi dina skor medan du väntar i andra fall kan det ta någon/några dagar, helt beroende på vad som ska åtgärdas.

Kan ni reparera mina skor så de ser ut som nya?

Våra skomakare är experter på att restaurera och reparera skor, och många skor kommer att se ut som nya efter att de fått MISTER MINIT:s behandling. Vissa skor ser dock bättre ut än andra efter en reparation. Orsaken är att vissa lädersorter och tyger inte lämpar sig lika bra för restaurering. Men vi garanterar att vi kommer att göra allt för att reparera dina skor och få dem restaurerade till absolut bästa skick. Om vi får in skor som är helt omöjliga att göra något med så kommer vi kontakta dig och berätta vilka alternativ som finns. Vi tillämpar 100% KUND-NÖJDHET

Vad händer om jag är missnöjd med mina reparerade skor?

Om du är missnöjd av någon anledning med din sko reparation, kontakta MISTER MINIT:s kundservice, använda formuläret nedan så hjälper vi dig så snart vi kan kontaktformulär. Vi är mycket måna om att du som kund alltid skall känna dig nöjd hos MISTER MINIT.
Vänligen ha kvitto tillhands för lättast hantering av ditt ärende.

Beställning & betalningssätt

Här hittar du de vanligaste frågorna inom beställning & betalningssätt

Hur vet jag att ni mottagit min order?

Det skickas ett ordererkännande till den e-post du har angivit vid beställningen. Har du inte fått ett mejl så har beställningen inte gått igenom eller så är en felaktig e-postadress angiven. Är du osäker så kontakta gärna kundtjänst.

Kan jag komplettera med fler produkter i min redan lagda order?

Har du ”skickat” beställningen och valt betalningssätt måste du lägga en ny order om du vill komplettera med fler produkter, vi försöker naturligtvis i största mån samleverera dina beställningar.

Hur avbryter jag min order jag redan har lagt?

Har du ”skickat” beställningen och valt betalningssätt måste du kontakta kundtjänst så makulerar vi din order manuellt. Har du betalt med kontokort kan det ta upp till 5 bankdagar före du ser din återbetalning på ditt kortkonto. Har du valt faktura eller delbetala via Klarna, skickar Klarna ut en kreditfaktura till dig.

Vad händer om jag inte hämtar ut min order?

Din beställning kommer att returneras till oss om du inte hämtar ut denna, i normala fall aviserar postombudet 1-2 påminnelser innan försändelsen returneras.

Vilka betalningsalternativ har jag?

Det ska vara enkelt och smidigt att handla på nätet! MISTER MINIT erbjuder betalning med kontokort, faktura och delbetalning.

Vi tar emot kontokort utfärdade av Master card och VISA

Du kan även välja att betala via faktura och delbetalning

Vid köp hos oss är det viktigt att du känner dig trygg. Därför har vi valt att arbeta med och Klarna och DIBS vilka är Nordens ledande leverantörer av betaltjänster via internet och certifierade enligt kortindustrins skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

Postning, leverans & orderstatus

Här hittar du de vanligaste frågorna inom postning, leverans & orderstatus

Frakt och leverans
Hur får jag mitt paket hemlevererat?

MISTER MINIT vill att din upplevelse ska vara så fulländad som möjligt, därför erbjuder vi olika leveranssätt för att möta dina behov och krav. Du kan välja mellan Leverans till närmaste ombud eller Hemleverans.
Leverans till närmaste ombud

Du får sms-avisering eller en avi i brevlådan när paketet finns att hämta hos ditt närmaste ombud.
Varubrev

Vissa av våra varor är så små att de går att skicka i ett brev. I dessa fall får du brevet levererat direkt till din brevlåda.

Vi erbjuder fraktfritt om du handlar för 159 kr eller mer.

Vi levererar i hela Sverige, oavsett bostadsort. Eftersom vi använder Posten som distributör kan vi leverera till samtliga svenska adresser, dock kan det leveranstiden utökas med 1-2 dagar.

När får jag min leverans?

Vår målsättning är att du ska få dina varor så fort som möjligt. Din order packas och skickas senast nästkommande vardag. Leveranstiden till just din adress varierar beroende på var i Sverige du bor men Posten levererar inom hela Sverige inom 3 arbetsdagar beroende på din leveransadress

Titta gärna på våra fraktvillkor för en utförligare beskrivning

Kan jag få min leverans till annan adress än min folkbokföringsadress?

Det går bra att göra beställningen till valfri adress om du väljer Kortbetalning. Du anger då önskad leveransadress vid köpet. Om du väljer betalning via faktura eller delbetalning så levererar vi till folkbokföringsadressen för att säkerställa din leverans.

Hur sker mottagandet av mina varor?

Vi levererar till ditt närliggande postombud. Har du valt avisering i ditt fraktalternativ meddelas du per sms eller avi.

Vad kostar frakten?

MISTER MINIT erbjuder fraktfritt om du handlar för 159 kr och över.

Fraktkostnad med 69 kr tillkommer för köp under 159 kr.

"Vi vill underlätta din vardag" så naturligtvis erbjuder vi dig hemleverans för 220kr

Min försändelse är skadad, hur gör jag nu?

Skulle din försändelse vara skadad, vänligen kontakta vår kundservice på telefon 011-12 51 00 , öppettider är vardagar 10.00-16.00.

Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt och du kan reklamera din vara.

Du kan även skicka e-post till kundtjänst, använd kontaktformuläret nedan så hjälper vi dig så snart vi kan. Vänligen uppge namn, telefonnummer, e-post, kolli- och ordernummer.

Vänligen bifoga ett foto på skadan så kontaktar vi dig så fort vi har mottagit ditt ärende eller senast inom 48 timmar.

Retur och reklamation
Jag är inte nöjd med min vara, vem kontaktar jag då?

Skulle du inte vara nöjd med din vara eller ångra ditt köp, vänligen kontakta kundtjänst, använd kontaktformuläret nedan så hjälper vi dig. Vänligen ha din fraktsedel tillhands.

Vi tillämpar distansköplagen om 30 dagar öppet köp och du kan självklart reklamera din vara.

Min vara var sönder när jag packade upp den, hur gör jag nu?

Skulle varan olyckligtvis vara skadad, kontaktar du kundtjänst och anmäl skadan.

Kundtjänst hjälper dig med en ny vara kostnadsfritt.

För att få en ny vara erfordras foto och att du meddelar skadan inom 30 dagar från mottagandet.

Vad händer om jag inte hämtar ut min vara?

Din beställning kommer att returneras till oss om du inte hämtar ut denna, i normala fall aviserar postombudet 1-2 påminnelser innan försändelsen returneras.

För mer information, vänligen kontakta oss på 011-125 100 eller kontakta oss via kontaktformuläret nedan.

Företagstjänster

Här hittar du de vanligaste frågorna inom företagstjänster

Erbjuder MISTER MINIT företagstjänster

Mister Minit har idag 20 butiker fördelat i Sverige och Norge, samt en centralproduktion som supportar våra lokala butiker vid större volymer.
Som företagskund oavsett om du är en skobutik eller ett företag kan vi erbjuda skoreparationer, reklamationsarbeten, uppfräschning, vi kan även tillhandahålla nyckelkopiering och skyltgravyr, allt för underlätta dina kunders och medarbetarnas vardag.

Om du vill veta mer, vänligen kontakta oss på foretag@misterminit.se
Som företagskund omfattas du av:

MISTER MINIT PROFESSIONELL SHOE CARE SERVICE
  1. Förtur på reparationer
  2. Förtur till kampanjer och andra erbjudanden
  3. Alla dina kunder erhåller en Mister Minit-gåva
  4. Leverans direkt till butik eller företag


Uppge följande uppgifter:
  1. Företagsnamn
  2. Adress
  3. Kontaktperson
  4. Efterfrågad tjänst
  5. Beräknad volym

Kontakta oss

Du kommer snabbast kontakt med oss via e-post, vi besvarar normalt mejlfrågor som rör köp/beställning inom 48 timmar vardagar men strävar efter att svara snabbare. Använd gärna formuläret nedan för att skicka mejl till oss.

* Obligatoriska fält

Supportkontoret

MISTER MINIT
Navestadsgatan 38B
603 66 Norrköping

Telefon: +46 11 - 125 100
E-post: kundservice@misterminit.se

Våra butiker

Här hittar du hittar du adresser och kontaktuppgifter till samtliga av våra butiker

Facebook

Vi svarar även på frågor på Facebook. Ställ dina frågor till våra experter och få svar snabbt!

MISTER MINIT på Facebook.